Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Inscripció de la modificació dels estatuts d'una associació en el Registre d'associacions de les Illes Balears

Les associacions de caràcter general, sense finalitat de lucre i amb àmbit d'actuació dins el territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears, tenen dret a sol·licitar la seva inscripció en el Registre d'Associacions de les Illes Balears, a l'únic efecte de publicitat.

Aquesta inscripció registral té com a objectiu donar publicitat a la constitució i als estatuts de l'associació, i actua com a garantia jurídica, tant per als tercers que es relacionin amb l'entitat, com per als seus propis membres.

Código SIA

207830

Personas destinatarias

Associacions

Plazo máximo para la resolución y notificación

3 mesos

Silencio administrativo

Positiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Documentos relacionados con el procedimiento

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

Poden sol·licitar la inscripció de modificació d'estatus totes aquelles associacions que no tinguin finalitat de lucre i que desenvolupin la seva activitat al territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears, sempre i quan no disposin de legislació específica i no es trobin excloses de l'aplicació de la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març.

Tasas

046 . 046 - Taxa per la sol·licitud d'inscripció de constitució d'una associació. - El pagament es pot efectuar durant la tramitació telemàtica o, si es prefereix, també es pot realitzar prèviament a través del següent enllaç i adjuntar el justificant de pagament durant el procediment telemàtic. https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=3406&lang=ca

Documentación a presentar

De forma telemàtica: (si el secretari/ària i el president/a signen la documentació electrònicament)

1. Certificat de modificació d'estatuts: signat electrònicament pel president/a i secretari/ària. Es recomana emprar el model de certificat de modificació d'estatuts.

2. Texte íntegre dels nous estatuts: signats electrònicament pel president/a i secretari/ària. S'ha de fer constar mitjançant diligència a la part final del document que s'han inclòs, dins el nou texte, les modificacions acordades per l'assemblea general, així com la data de celebració d'aquesta. Per aquest motiu, és aconsellable emprar el model d'estatuts.

3. Taxa.

De forma presencial: (si el secretari/ària i el president/a signen la documentació manuscritament)

1. Certificat de modificació d'estatuts: signat manuscritament pel president/a i secretari/ària. És aconsellable emprar el model de certificat de modificació d'estatuts.

3. Texte íntegre dels nous estatuts: dos exemplars signats manuscritament en tots els fulls pel president/a i secretari/ària. S'ha de fer constar mitjançant diligència, a la part final del document que s'han inclòs, dins el nou texte, les modificacions acordades per l'assemblea general, així com la data de celebració d'aquesta. Per aquest motiu, és aconsellable emprar el model d'estatuts.

4. Taxa.

Els exemplars originals de la documentació s'han de presentar o bé enviar-los a l'Oficina de Registre de la Conselleria de Presidència i Admnistracions Públiques (Passeig Sagrera, 2 - 07012 de Palma.

Plazo máximo

3 mesos

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Entitats Jurídiques

C/ de Sant Pere, 3. Tel.: 971177145

(entitatsjuridiques@caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar