Requisitos
Poden sol·licitar la inscripció de modificació d'estatus totes aquelles associacions que no tinguin finalitat de lucre i que desenvolupin la seva activitat al territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears, sempre i quan no disposin de legislació específica i no es trobin excloses de l'aplicació de la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març.
Tasas
046 .
046 -
Taxa per la sol·licitud d'inscripció de constitució d'una associació. - El pagament es pot efectuar durant la tramitació telemàtica o, si es prefereix, també es pot realitzar prèviament a través del següent enllaç i adjuntar el justificant de pagament durant el procediment telemàtic. https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=3406&lang=ca
Documentación a presentar
De forma telemàtica: (si el secretari/ària i el president/a signen la documentació electrònicament)
1. Certificat de modificació d'estatuts: signat electrònicament pel president/a i secretari/ària. Es recomana emprar el model de certificat de modificació d'estatuts.
2. Texte íntegre dels nous estatuts: signats electrònicament pel president/a i secretari/ària. S'ha de fer constar mitjançant diligència a la part final del document que s'han inclòs, dins el nou texte, les modificacions acordades per l'assemblea general, així com la data de celebració d'aquesta. Per aquest motiu, és aconsellable emprar el model d'estatuts.
3. Taxa.
De forma presencial: (si el secretari/ària i el president/a signen la documentació manuscritament)
1. Certificat de modificació d'estatuts: signat manuscritament pel president/a i secretari/ària. És aconsellable emprar el model de certificat de modificació d'estatuts.
3. Texte íntegre dels nous estatuts: dos exemplars signats manuscritament en tots els fulls pel president/a i secretari/ària. S'ha de fer constar mitjançant diligència, a la part final del document que s'han inclòs, dins el nou texte, les modificacions acordades per l'assemblea general, així com la data de celebració d'aquesta. Per aquest motiu, és aconsellable emprar el model d'estatuts.
4. Taxa.
Els exemplars originals de la documentació s'han de presentar o bé enviar-los a l'Oficina de Registre de la Conselleria de Presidència i Admnistracions Públiques (Passeig Sagrera, 2 - 07012 de Palma.
Plazo máximo
3 mesos
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei d'Entitats Jurídiques
C/ de Sant Pere, 3.
Tel.: 971177145
(entitatsjuridiques@caib.es)